Vanaf 1991
Ondek hoe onze club in 1991 werd opgericht en uitgroeide tot de duikclub die we vandaag zijn.
60+
7
1991
Onze geschiedenis
Op initiatief van John De Cort en Donald Foubert werd er eind 1991 besloten om samen met een achttal andere leden duikschool Sepia te verlaten om een nieuwe duikclub en vriendenkring te vormen.
Tijdens een eerste vergadering op 27 december 1991 werd dan ook een naam gekozen voor de nieuwe club nl. Duikclub De Buddy’s vzw.
De start van de Buddy’s was zeker niet gemakkelijk.
Het duurde namelijk een tweetal maanden vooraleer wij voor onze trainingen gebruik konden maken van het gemeentelijk zwembad en dit dan nog wekelijks op woensdagavond tussen 22:00 tot 23:00, wat zeker geen ideaal uur was.
Het eerste clubhuis was eigenlijk niet meer dan een vervallen krot van max. 10m, zonder stromend water en geen elektriciteit, maar dankzij de goede sfeer in de club hebben wij er toch vele plezante avonden (of moet ik zeggen nachten) doorgebracht.
Als later in het jaar een trainingsuur ter beschikking kwam van 21:30 tot 22:30 op vrijdagavond en met de komst van 2 instructeurs, Guy en Jan Haneveir + de erkenning vanwege het VVW van onze club, waren de meeste problemen achter de rug en konden wij beginnen met de uitbouw van onze club.
Het aantal leden, 40 op het einde van het eerste duik jaar, bewijst dat dit niet zonder succes gebeurde.
Ondertussen zijn De Buddy’s uitgegroeid tot een duikclub met ongeveer een 60 tal leden, twee trainingsdagen in de week en een pracht van een clublokaal (het 4e ondertussen) en dit dank zij de inzet van de vele leden en bestuursleden de afgelopen 30 jaar.